Mita tar bort den g:a stripeningen, den satt hårt. |
Stjärnan slipar bort
g:a limrester och lack
för att ta fram bucklor
för riktning. |
Magnetventlierna för
luftfjädringen |
Mita monterar ur
bakrutan.
Rutorna ska iväg
på omläggning av
solfilm. |
Bilen rensad från sitt tidigare kjolpaket och är nu på väg till
"byggaraget" |
Dörrsidorna bortplockade och dörren är redo för modifiering. |
Fronten provmonterad, kommer att bli en klar skillnad |
Sidkjolarna provmonteras och markeras. |
Anläggingsplattor monteras för att hålla kjolarna stabila. |
Bakkofångaren monterad. |
Hela kittet monterat, ruskig passform. |
Dörrlisterna är bort- tagna och är nu tennade. |
Efter en del riktjobb och slipande.. |
Blev resultatet kanon. |
Listen går även längre än dörren, naturligtvis är delen på karossen
tennad. |
Kittet nu limmat på plats med karosserilim, det kommer inte att lossna. |
Över till vidare monifiering, bakljuskonvertering. |
Tillsynes ett stort jobb att byta ut peugeots ljus till Alfa 147 phaseII
ljus. |
Bottenplattan där ljusen kommer monteras i monterat. |
Ett problem var att se till att ljusen hamnade på samma höjd och vinkel. |
Mycket luft att fylla igen, de nya ljusen är otoligt mycket mindre. |
Allt jobb med inpassningen är gjort i plåt. |
Som tur är är Sören Hedlund en mästare på plåt och svets. |
Resultatet börjar sakta komma fram, men mycket återstår att "lappa"
ihop. |
De g:a ljuset gick ju in i själva baklucjan. |
Så även här var vi tvungna att svetsa och "lappa" |
Resultatet är enastående, kvarstår nu bara slutsvetsning. |
Allt plåtjobb nu klart och spacklingen och fin justeringen börjar. |
Allt rakt och i rätt vinkel, blev fantastiskt. |
Meningen var att kittet skulle vara sömlöst, så kopiöst mycket slipande
och plastande krävdes. |
Huven har modifierats med "gälar" för att få ut värmen och för att få en
ny look. |
Bilen fördig för prime, den ser bred ut. |
Trevlig uppsyn, notera även den nydesignade grillen. |
Bilen tillbaka från prime, ser "stealth" ut. |
Den nya vingen monterad, svårtval men den passar verklien bilens
utseende. |
Näst ut på listan är nya och bättre bromsar. D2 racing 356mm skivor fram
330mm bak. 8-kolvsok fram samt 6-kolvsok bak. |
Har ses den nya luftfjädringen, notera även lufttankarna som sitter
gömda under bilen. |
Bilen redo för slutlackering. |
All styling behöver inte vara dyr, räcker med en 8mm borr och lite
fantasi. |
De nya framljusen monterade, valet föll på quadlights. |
Avgassystemet gjordes efter egen design, här är de specialdesignade
japsdämparna. |
Dubbla pipor, 4"/sida. |
Bilen färdig, ett otroligt arbete som tog ca 7månader och ca 1300
timmar..
|