Mita tar bort den g:a stripeningen, den satt hårt.

Stjärnan slipar bort g:a limrester och lack för att ta fram bucklor för riktning.

Magnetventlierna för luftfjädringen

Mita monterar ur bakrutan.
Rutorna ska iväg på omläggning av solfilm.

Bilen rensad från sitt tidigare kjolpaket och är nu på väg till "byggaraget"

Dörrsidorna bortplockade och dörren är redo för modifiering.

Fronten provmonterad, kommer att bli en klar skillnad

Sidkjolarna provmonteras och markeras.

Anläggingsplattor monteras för att hålla kjolarna stabila.

Bakkofångaren monterad.

Hela kittet monterat, ruskig passform.

Dörrlisterna är bort- tagna och är nu tennade.

Efter en del riktjobb och slipande..

Blev resultatet kanon.

Listen går även längre än dörren, naturligtvis är delen på karossen tennad.

Kittet nu limmat på plats med karosserilim, det kommer inte att lossna.

Över till vidare monifiering, bakljuskonvertering.

Tillsynes ett stort jobb att byta ut peugeots ljus till Alfa 147 phaseII ljus.

Bottenplattan där ljusen kommer monteras i monterat.

Ett problem var att se till att ljusen hamnade på samma höjd och vinkel.

Mycket luft att fylla igen, de nya ljusen är otoligt mycket mindre.

Allt jobb med inpassningen är gjort i plåt.

Som tur är är Sören Hedlund en mästare på plåt och svets.

Resultatet börjar sakta komma fram, men mycket återstår att "lappa" ihop.

De g:a ljuset gick ju in i själva baklucjan.

Så även här var vi tvungna att svetsa och "lappa"

Resultatet är enastående, kvarstår nu bara slutsvetsning.

Allt plåtjobb nu klart och spacklingen och fin justeringen börjar.

Allt rakt och i rätt vinkel, blev fantastiskt.

Meningen var att kittet skulle vara sömlöst, så kopiöst mycket slipande och plastande krävdes.

Huven har modifierats med "gälar" för att få ut värmen och för att få en ny look.

Bilen fördig för prime, den ser bred ut.

Trevlig uppsyn, notera även den nydesignade grillen.

Bilen tillbaka från prime, ser "stealth" ut.

Den nya vingen monterad, svårtval men den passar verklien bilens utseende.

Näst ut på listan är nya och bättre bromsar. D2 racing 356mm skivor fram 330mm bak. 8-kolvsok fram samt 6-kolvsok bak.

Har ses den nya luftfjädringen, notera även lufttankarna som sitter gömda under bilen.

Bilen redo för slutlackering.

All styling behöver inte vara dyr, räcker med en 8mm borr och lite fantasi.

De nya framljusen monterade, valet föll på quadlights.

Avgassystemet gjordes efter egen design, här är de specialdesignade japsdämparna.

Dubbla pipor, 4"/sida.

Bilen färdig, ett otroligt arbete som tog ca 7månader och ca 1300 timmar..